Projecte XXI21 és el nom que rep l’actual projecte educatiu de Secundària del Col·legi Sant Josep Obrer. Pretén generar un entorn innovador d'aprenentatge en el qual:
- Tenim l’aprenent com a protagonista
- Fomentam l’aprenentatge cooperatiu
- Connectam amb les motivacions
- Atenenem clarament les diferències individuals
- Aplicam estratègies d’avaluació innovadores
A les escoles, tots els espais són d’aprenentatge.
Passadissos, aules, patis…
Per aquesta raó reconeixem la importància de la creativitat en el nostre model pedagògic i feim de l’expressió artística un element transversal de la nostra etapa.
L’espectacularitat de les màquines no ha d’amagar el vertader sentit de la Robòtica: aprendre a programar i aprendre a pensar de manera ordenada, crítica i sistemàtica.
Aquest és el sentit que donam a la Robòtica i a la Programació, un complement imprescindible per al nostre procés d’aprenentatge
Filosofia 3/18 és un programa transversal en el qual els alumnes reflexionen i analitzen de manera ordenada i crítica la realitat que els envolta. Seguint les pautes del programa Philosophy for Children introduïm rutines de pensament i reflexió a tots els cursos.
Un dels elements clau del nostre projecte educatiu és la convicció que l’aprenentatge innovador ha de tenir un component real, significatiu i competencial.
Aprenenem per projectes, aprenenem pensant i de manera activa.
Els alumnes disposen individualment d’un dispositiu Chromebook que els permet treballar en l’entorn Google for Education.
Aquí utilitzen eines de treball col·laboratiu i connectivitat que faciliten significativament el seu aprenentatge.
L’esport és un dels eixos transversals del Projecte Educatiu de Sant Josep Obrer. I ho feim amb unes instal·lacions de qualitat però també amb una concepció de l’esport i l’activitat física que l’entén com a un eix bàsic per a les noves maneres d’aprendre i de viure.
Recordem: Aprenem en moviment i també aprenem del moviment.
La pluralitat i el complement al nostre itinerari acadèmic són la raó de ser de l’oferta d’extraescolars que generam a Secundària.
Des del CLUB DE DEBAT a la INTRODUCCIÓ AL LLENGUATJE DE SIGNES, passant pel CLUB DE ROBÒTICA, l’oferta vol precisament estimular diferents àmbits de coneixement.